online marketing 101 Keresőoptimalizáló ügynökség Budapest

Személyre szabott digitális marketing

2022/07/12. - írta: SEOattila

Személyre szabott digitális marketing

 

A vásárlási gyakoriság növelése ma már nálunk is sokkal fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása. Ehhez viszont egyre inkább szükség van a perszonalizált marketing eszközök használatára – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának felméréséből. Milyen marketing eszközök állnak rendelkezésre egy vállalatnak a személyre szabott digitális marketing rendszer felépítéséhez és üzemeltetéséhez? Melyek az első lépések? Milyen buktatókra vigyázzunk?

Az online marketing ma már számos szolgáltatás számára a leghatékonyabb hirdetési formákat kínálja, mert

költséghatékonyak,
jól célozhatók a célközönségre, és
az eredményük is nagy pontossággal mérhető.
A digitális szintlépéssel az online hirdetések népszerűsége is nő, így egyre többen gondolkodnak termékük vagy szolgáltatásuk

közösségi média (facebook, instagram) felületen,
weboldalakon vagy
keresőben (elsősorban Google Search) történő népszerűsítésében.
A fenti igény kielégítésére egyre több digitális marketing ügynökség bukkan fel. A digitális ügynökségek gyakran további területekre szakosodnak, mint pl. influenszerek bevonása a termékek és szolgáltatások közösségi médiában történő népszerűsítésébe (influenszer marketing), keresőoptimalizálás (SEO), vagy kattintásalapú fizetett hirdetések optimalizálása (PPC).

Az online marketing szolgáltatásoknak számos jogi aspektusuk van, amelyre figyelemmel kell lenni. Ebben a cikkben a legfontosabb öt szempontot igyekszünk röviden és érthetően bemutatni.

ADATVÉDELMI JOGI KÖTELEZETTSÉGEK

Akárcsak az ügyfeleknek, az online marketing ügynökségnek is meg kell vizsgálniuk adatvédelmi jogi kötelezettségeiket. Ha a digitális marketing ügynökség személyes adatokat gyűjt ügyfelei nevében, akkor erről az adatkezeléséről adatvédelmi tájékoztatóban kell az ügyfelek részére tájékoztatást nyújtania, amelyben ki kell térni arra, hogy

• kitől milyen információkat gyűjt és

• mi az adatkezelés célja.

Azt is meg kell vizsgálni, hogy a digitális marketing ügynökség milyen adatkezelői minőségben végzi a tevékenységét – külön, vagy az ügyféllel közös adatkezelőként. Amennyiben a hirdető ügyfelének adatait közösen kezelik, az adatok kezeléséről a GDPR szerint írásban meg kell állapodni, és együtt kell működniük és az érintettek tájékoztatásában és jogérvényesítésük teljesítésében.

Ha egy adatbázis kerül a digitális marketing ügynökséghez, akkor mindenképp érdemes szavatoltatni a hirdetővel, hogy az adatokat jogszerűen kezeli.

Ezenkívül az is fontos, hogy az online marketing ügynökség az adatokat biztonságosan és csak a marketing cél eléréséhez szükséges ideig tárolja.

COOKIE POLICY ÉS JOGSZERŰ SÜTIKEZELÉS A DIGITÁLIS MARKETINGBEN

A sikeres online marketing kampányok egyik legfontosabb eszközei a cookie-k (sütik). A zökkenőmentes felhasználói böngészéshez és reklámkampányok többségéhez elengedhetetlen a használatuk. A cookie-k alkalmazásával a szolgáltatók olyan adatokat szereznek meg, amelyek lehetővé teszik, hogy a felhasználók számára testreszabott szolgáltatásokat nyújtsanak, releváns reklámokat jelenítsenek meg, illetve új termékeket és szolgáltatásokat hozzanak létre és fejlesszenek tovább.

A statisztikai cookie-k által gyűjtött közönségmérési adatok lehetővé teszik a dinamikus remarketinget is, amely az online marketing eszközök közül talán a leghatékonyabb hirdetési forma webshopok számára.

A cookie-k segítségével a fogyasztók érdeklődését tanulmányozni tudjuk, így a böngészési előzmények alapján megtudhatjuk, hogy milyen termékeket tekintettek meg egy-egy webshopon. A dinamikus remarketing abban segít, hogy kizárólag olyan termékeket reklámozzunk a felhasználóknak, amelyek valóban érdeklik őket.

A remarketing a display hirdetések során is fontos eszköz abban, hogy a hirdetéseinket a weboldalunk korábbi látogatóinak megmutassuk.

Ezeket az információkat a statisztikai (jellemzően Google Analytics) sütikből nyerjük ki, azonban ha egy sütit remarketing célra is használunk, akkor a marketing süti kategóriába is be kell sorolni, és eszerint a funkció szerint is hozzájárulást kell kérni a használatához.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalismarketingtanacsadas.blog.hu/api/trackback/id/tr8717881025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Keresőmarketing ügynökség, Chiptuning, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész, ielts felkészítő tanfolyam

keresőmarketing és chiptuning ielts vizsga felkészítő tanfolyam Budapesten székesfehérvári fogászat, fogorvos áruszállítás és költöztetés ausztriába

chiptuning és keresőmarketing ügynökség menedzserszűrés és foglalkozás egészégügyi vizsgálat

keresőmarketing, chiptuning Chiptuning, keresőmarketing ügynökség, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész

Használt autó, elektromos autó, gluténmentes étterem, pehelypárna és pehelypaplan

használt autó és elektromos autó használt autó, elektromos autó használt autó and elektromos autó használt autó gluténmentes étterem használt autó, elektromos pehelypárna és pehelypaplan elektromos autó és használt autó bp elektromos autó használt autóHasznált autó, elektromos