Személyre szabott digitális marketing
A vásárlási gyakoriság növelése ma már nálunk is sokkal fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása. Ehhez viszont egyre inkább szükség van a perszonalizált marketing eszközök használatára – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának felméréséből. Milyen marketing eszközök állnak rendelkezésre egy vállalatnak a személyre szabott digitális marketing rendszer felépítéséhez és üzemeltetéséhez? Melyek az első lépések? Milyen buktatókra vigyázzunk?
Az online marketing ma már számos szolgáltatás számára a leghatékonyabb hirdetési formákat kínálja, mert
költséghatékonyak,
jól célozhatók a célközönségre, és
az eredményük is nagy pontossággal mérhető.
A digitális szintlépéssel az online hirdetések népszerűsége is nő, így egyre többen gondolkodnak termékük vagy szolgáltatásuk
közösségi média (facebook, instagram) felületen,
weboldalakon vagy
keresőben (elsősorban Google Search) történő népszerűsítésében.
A fenti igény kielégítésére egyre több digitális marketing ügynökség bukkan fel. A digitális ügynökségek gyakran további területekre szakosodnak, mint pl. influenszerek bevonása a termékek és szolgáltatások közösségi médiában történő népszerűsítésébe (influenszer marketing), keresőoptimalizálás (SEO), vagy kattintásalapú fizetett hirdetések optimalizálása (PPC).
Az online marketing szolgáltatásoknak számos jogi aspektusuk van, amelyre figyelemmel kell lenni. Ebben a cikkben a legfontosabb öt szempontot igyekszünk röviden és érthetően bemutatni.
ADATVÉDELMI JOGI KÖTELEZETTSÉGEK
Akárcsak az ügyfeleknek, az online marketing ügynökségnek is meg kell vizsgálniuk adatvédelmi jogi kötelezettségeiket. Ha a digitális marketing ügynökség személyes adatokat gyűjt ügyfelei nevében, akkor erről az adatkezeléséről adatvédelmi tájékoztatóban kell az ügyfelek részére tájékoztatást nyújtania, amelyben ki kell térni arra, hogy
• kitől milyen információkat gyűjt és
• mi az adatkezelés célja.
Azt is meg kell vizsgálni, hogy a digitális marketing ügynökség milyen adatkezelői minőségben végzi a tevékenységét – külön, vagy az ügyféllel közös adatkezelőként. Amennyiben a hirdető ügyfelének adatait közösen kezelik, az adatok kezeléséről a GDPR szerint írásban meg kell állapodni, és együtt kell működniük és az érintettek tájékoztatásában és jogérvényesítésük teljesítésében.
Ha egy adatbázis kerül a digitális marketing ügynökséghez, akkor mindenképp érdemes szavatoltatni a hirdetővel, hogy az adatokat jogszerűen kezeli.
Ezenkívül az is fontos, hogy az online marketing ügynökség az adatokat biztonságosan és csak a marketing cél eléréséhez szükséges ideig tárolja.
COOKIE POLICY ÉS JOGSZERŰ SÜTIKEZELÉS A DIGITÁLIS MARKETINGBEN
A sikeres online marketing kampányok egyik legfontosabb eszközei a cookie-k (sütik). A zökkenőmentes felhasználói böngészéshez és reklámkampányok többségéhez elengedhetetlen a használatuk. A cookie-k alkalmazásával a szolgáltatók olyan adatokat szereznek meg, amelyek lehetővé teszik, hogy a felhasználók számára testreszabott szolgáltatásokat nyújtsanak, releváns reklámokat jelenítsenek meg, illetve új termékeket és szolgáltatásokat hozzanak létre és fejlesszenek tovább.
A statisztikai cookie-k által gyűjtött közönségmérési adatok lehetővé teszik a dinamikus remarketinget is, amely az online marketing eszközök közül talán a leghatékonyabb hirdetési forma webshopok számára.
A cookie-k segítségével a fogyasztók érdeklődését tanulmányozni tudjuk, így a böngészési előzmények alapján megtudhatjuk, hogy milyen termékeket tekintettek meg egy-egy webshopon. A dinamikus remarketing abban segít, hogy kizárólag olyan termékeket reklámozzunk a felhasználóknak, amelyek valóban érdeklik őket.
A remarketing a display hirdetések során is fontos eszköz abban, hogy a hirdetéseinket a weboldalunk korábbi látogatóinak megmutassuk.
Ezeket az információkat a statisztikai (jellemzően Google Analytics) sütikből nyerjük ki, azonban ha egy sütit remarketing célra is használunk, akkor a marketing süti kategóriába is be kell sorolni, és eszerint a funkció szerint is hozzájárulást kell kérni a használatához.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.