online marketing 101 Keresőoptimalizáló ügynökség Budapest

Digitális marketing fogalmak.

2022/03/03. - írta: SEOattila

Digitális marketing fogalmak.

 

A marketing olyan vállalati tevékenység, amely elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést, és befolyásolja a vásárlókat. Kiterjesztett értelemben a marketing nem csupán termékek és szolgáltatások, hanem lényegében bármilyen gondolat, eszme, sőt akár személy megismertetését, elfogadtatását és népszerűsítését is szolgálhatja. A marketing kiterjedhet tehát olyan nem nyereségorientált területekre is, mint például az oktatás, a kultúra, a vallás vagy a politika.
A marketing a társadalomtudományok kombinációja, mivel egyszerre fedi le a közgazdaságtan, pszichológia, a szociológia, az antropológia, a vezetéstudomány, az alkalmazott matematika és az alkalmazott statisztika egyes területeit.
A vállalat szempontjából a marketingfunkció azért kiemelt jelentőségű, hogy a vállalaton kívüli piaci információkat belső erőforrássá tudja alakítani; továbbá, hogy a piackutatás révén megismerje a fogyasztói igényeket és preferenciákat; valamint, hogy a versenytárselemzés révén kiismerje riválisait. Ezek által a marketing nagyban hozzá tud járulni a szervezet nyereségessé tételéhez.
„ A valódi marketing nem egyenlő az eladás művészetével, annál sokkal több, a szükséges cselekedetek tudásának művészete.
”– Philip Kotler

A marketing története, fejlődésének szakaszaiTermelés központú korszak (körülbelül 1850-ig)a fizikai javak, azon belül is a differenciálatlan tömegtermékek álltak az árucsere központjábana vállalatok (pontosabban akkoriban a gyárak) érdeklődése elsősorban a termékek gyártásra irányulta fő cél a termelés növelése, és nem a fogyasztói igények megismerése, illetve kielégítése volta fentiek következményeképpen: a marketing fogalma nagyjából egybeesett a kereskedelem fogalmával.
Értékesítés központú korszak (körülbelül 1850-től 1940-ig)árubőség alakult ki a technika dinamikus fejlődése miatt (második ipari forradalom)a fogyasztók jövedelme és életszínvonala megemelkedettezzel párhuzamosan a fogyasztói igények és preferenciák sokszínűsége jelent meg a piaconnőtt a versenyintenzitása vállalatok alapvetően egyoldalú marketingkommunikációt alkalmaztak, mely elsősorban az értékesítés növelésére irányulta fentiek következményeképpen: a marketing értelmezése átalakult, s már elsősorban a kereskedelembe kerülő javak cseréjét támogató funkcióvá vált.
Vevőorientált korszak (körülbelül 1940-től 1980-ig)tovább nőtt a piacon a választék, a termékek mellett egyre jelentősebbé váltak a szolgáltatásoka fogyasztói igények még inkább differenciálódtaka vállalatok felismerték a piac vizsgálatának, a piackutatásnak a fontosságáta szervezetek a termelést, a termékkialakítást; az árak meghatározását; az értékesítés megtervezését; illetve a kommunikációt a célcsoport szükségleteinek megfelelően alakították kilétrejött a marketingtevékenység folyamata és eszköztára, és megjelent a marketingtudománya fentiek következményeképpen: elsősorban nem maga a termék vagy annak eladása, hanem a vevői preferenciák kiismerése és a vevői igények kielégítése került a marketing középpontjába.

Társadalomorientált korszak (1980-tól napjainkig)a fizikai javak helyett a szolgáltatások kerültek előtérbea piaci választék és a fogyasztói igények olyan mértékben növekedtek, hogy megjelent a "mass customization", azaz a "tömeges személyreszabás" fogalmaa profitorientáció és a vevői igények megismerése és célok elérése mellett megtörtént a környezetet fenyegető veszélyek felismerése és csökkentése (zöldmarketing), és előtérbe került az egészséges életmód valamint a társadalmilag rászorulók támogatása ismegjelent az online marketing, melynek következtében a vállalatok és a fogyasztók közötti kommunikáció közvetlenné válta marketingtudomány önálló menedzsment-tudományi diszciplína és üzleti funkció letta fentiek következményeképpen: a marketing, mint önálló vállalati funkció fő feladata a nyereség, a fogyasztói igények és a társadalmi érdekek összehangolása lett.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalismarketingtanacsadas.blog.hu/api/trackback/id/tr9217770796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Keresőmarketing ügynökség, Chiptuning, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész, ielts felkészítő tanfolyam

keresőmarketing és chiptuning ielts vizsga felkészítő tanfolyam Budapesten székesfehérvári fogászat, fogorvos áruszállítás és költöztetés ausztriába

chiptuning és keresőmarketing ügynökség menedzserszűrés és foglalkozás egészégügyi vizsgálat

keresőmarketing, chiptuning Chiptuning, keresőmarketing ügynökség, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész

Használt autó, elektromos autó, gluténmentes étterem, pehelypárna és pehelypaplan

használt autó és elektromos autó használt autó, elektromos autó használt autó and elektromos autó használt autó gluténmentes étterem használt autó, elektromos pehelypárna és pehelypaplan elektromos autó és használt autó bp elektromos autó használt autóHasznált autó, elektromos