online marketing 101 Keresőoptimalizáló ügynökség Budapest

7 kisvállalati marketing trend, amit nem hagyhatsz figyelmen kívül, ha nyerni akarsz a piacon!

2021/06/29. - írta: SEOattila

7 kisvállalati marketing trend, amit nem hagyhatsz figyelmen kívül, ha nyerni akarsz a piacon!

 

Összegyűjtöttük, melyek azok a marketingedet érintő folyamatok, és annak következményei, amit nem hagyhatsz ki, ha alaposan fel akarsz készülni a 2021-es évre.

1. Tartalommarketing
A content marketing masszív erősödése. Imádom! Arról van ugyanis szó, amikor a kreativitás és a rugalmasság testhosszal nyer a nagy marketingbüdzsé előtt. Márpedig mi lenne hatékonyabb egy kisvállalat szűkös marketingbüdzséjének – ám kreativ és rugalmas kollégáinak és marketingeseinek – mint ez?

A 2020-as lezárások, karanténidőszakok minden vállalkozásnak megtanították: ha nem vagy jelen online, olyan, mintha nem is léteznél. Most, hogy a vásárlások tömegével kerülnek át az internetre, és még csak esélyünk sincs, hogy ez belátható időn belül megváltozna (és megnyugtatlak, a járvány után is így marad majd, egyszerűen, mert kényelmesek vagyunk) egyre több vállalkozás fektet az online jelenlétébe.

Az intenzív jelenlét pedig egyre nagyobb versenyt indukál, amiből, ha jól szeretnél kikerülni, akkor okosan kell tervezned. És itt jön a tartalommarketing: olyan tartalmakat kell készítened, amelyeket imádnak a vevőid. Amelyek nem eladni akarnak nekik (persze végén azt szeretnél, de nem kemény sales dumával lenyomni a torkukon, hanem előbb magadhoz édesgetni, őket, amíg majd ők kérik, hogy megvehessék) hanem értékes (vicces, hasznos) információkat kínálnak számukra.

2. A videó innentől nem választható opció.
Ha még nem kezdtél el videós tartalmakat gyártani, akkor gyorsan szállj fel a hajóra, mielőtt végleg elúszik.

Olvastam olyan statisztikákat (mediavalet.com), ami szerint 2022-re az internetes forgalom 83%-a videós formában történik majd! Még ha Magyarország nem is jár élen ezen a területen, akkor is ideje ébredni!

Kétféleképpen közölhetünk videós tartalmakat: élőzéssel (live stream) vagy a YouTube csatornán keresztül. A legtöbb élőzés ma Magyarországon a Facebookon keresztül zajlik, de van mód Instagramon vagy YouTube-on is erre. Mivel az online jelenlétet az emberek még mindin túl személytelennek tartják, az élő közvetítésekkel sokkal közvetlenebbül, személyesen szólhatsz a vevőidhez.

3. Google Cégem (My Business vagy GMB)
Még egy ingyenes eszköz, amit használj ki okosan, főleg, ha fizikai üzleted van! A Google Cégemmel helyi vállalkozóként plusz forgalmat generálhatsz. Az egyik legfőbb előnye, hogy megjelenítheted magad a Google Maps-en. Ráadásul a Google kereséseknél jobb eséllyel kerülsz előbbre, ha pedig valaki egy konkrét helyre keres rá (pl. város vagy utca) akkor a listában a Te céged is megjelenik majd. Azok az érdeklődők, akik a „közelemben” keresnek rá valamire, nagy valószínűséggel, még aznap betérnek egy hasonló profilú üzletbe.

4. Facebookról az Instagrammra
Átalakul a Facebook közönsége. Én még nem temetném el 2021-re, de vannak olyan előrejelzések (pl. a Forbes-é), miszerint a facebookozók fele 60 év feletti. Persze a másik fele is sokmillió fogyasztót jelent. Hát még ha olyan terméked van, amit az időseknek szánsz! Szóval ne hagyd ki, csak használd a helyén, és a célközönségedhez igazodva. Hozz létre például Facebook boltot, ezzel kiválthatod sokáig a saját webshop létrehozását is.

De ha eddig nem tetted, 2021-ben mindenképpen indulj el az Instagrammal is, amely óriás felhasználónövekedést mutat. Itt a legtöbb felhasználó 30 év alatti… (De akkor hol vannak a 30 és 60 év közöttiek?! – megnyugtatlak, mindkettőn!)

5. Csak a mobil!
Meglepő statisztikákat látunk saját ügyfeleinknél is, ami a mobilhasználatot illeti. Még egy B2B piacon tevékenykedő cég esetében is közel 70%-os a mobilos internetezés. Bizonyos csoportoknál ez simán van 100%. Nem elég már a mobilbarát, vagy reszponzív weboldal. Ha megteheted, akkor fejlessz kifejezetten mobilon használható tartalmakat: appot, játékot. Ha erre nincs kereted, akkor is igyekezz mobilra optimalizálni a weboldaladat: egyszerű menüvel, könnyen kitölthető űrlapokkal, egy kattintással elérhető vásárlással és sok-sok teszteléssel!

6. Marketing automatizálás
Kisvállalkozóként folyamatosan jelen lenni online nem egyszerű. Nincs az az idő… Két dolgot tehetsz (vagy mindkettőt egyszerre): 1. szervezd ki 2. automatizálj.

A marketing automatizálás digitális eszközökkel hajt végre „rutin” marketing feladatokat. Automatizálhatod például a közösségi média közzétételeidet, beállíthatsz automatizált email kampányokat egy-egy vevői regisztráció után, automatizáltan válaszolhatsz kérdéseikre, de felépíthetsz komplett értékesítési tölcsért is, amelyen a technika segítségével végig vezeted a vevődet. Így kisvállalkozásként értékes időt és energiát takaríthatsz meg.

7. Használj egyszerre több csatornát (multi-, sőt inkább cross-channel marketing)
Légy jelen mindenhol, ahol a fogyasztóid is ott vannak. Márpedig ők gyorsan reagálnak a technikai újdonságokra, és kíváncsian próbálnak ki újakat.

A jó hír, hogy minél több csatornát használsz a marketing tervedben, annál jobban megismered a fogyasztóidat és tökéletesítsd a marketingedet.

 

 

1. https://bit.ly/3qTOwQx

2. https://bit.ly/3jRTYSQ

3. https://bit.ly/3ytVFd4

4. https://bit.ly/2UvqzDj

5. https://bit.ly/2TAUPwx

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalismarketingtanacsadas.blog.hu/api/trackback/id/tr3016608032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Keresőmarketing ügynökség, Chiptuning, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész, ielts felkészítő tanfolyam

keresőmarketing és chiptuning ielts vizsga felkészítő tanfolyam Budapesten székesfehérvári fogászat, fogorvos áruszállítás és költöztetés ausztriába

chiptuning és keresőmarketing ügynökség menedzserszűrés és foglalkozás egészégügyi vizsgálat

keresőmarketing, chiptuning Chiptuning, keresőmarketing ügynökség, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész

Használt autó, elektromos autó, gluténmentes étterem, pehelypárna és pehelypaplan

használt autó és elektromos autó használt autó, elektromos autó használt autó and elektromos autó használt autó gluténmentes étterem használt autó, elektromos pehelypárna és pehelypaplan elektromos autó és használt autó bp elektromos autó használt autóHasznált autó, elektromos