online marketing 101 Keresőoptimalizáló ügynökség Budapest

Online Marketing eszközök – kisokos kisvállalkozásoknak számára

2020/09/25. - írta: SEOattila

Online Marketing eszközök – kisokos kisvállalkozásoknak számára

 

Online marketing eszközök típusai, taktikái, költségei, utánkövetés és a többi…

 

Nagy vonalakban: az online marketing eszközök azokat a stratégiákat és taktikákat foglalják magukban, amelyekkel egy vállalkozás egy előre meghatározott célközönséget kíván elérni az online térben. Napjainkban a legtöbb fogyasztó az interneten keres információt és megoldást a problémáira, mielőtt termékeket vásárolna, vagy szolgáltatást venne igénybe, tehát nem kérdés, hogy minden vállalkozásnak szüksége van online jelenlétre az általános marketing stratégiája részeként.

Az online marketing eszközök megfelelő alkalmazása biztosíthatja egy cég jövőjét.

Ezért nagyon fontos, hogy minden esetben alapos tervezéssel induljunk neki ötleteink megvalósításának. Ebben cikkben az alapokkal foglalkozom, amely nélkül nem érdemes fejest ugrani a digitális marketing rejtelmeibe, bármennyire is lelkesek vagyunk.

 

Marketing típusok és taktikák

 

Az online marketing eszözök nagyon hatékony és pénztárcakímélő megoldást kínálnak, amely minden üzleti terv és marketing stratégia része kellene, hogy legyen, hiszen több lehetőség is rendelkezésedre áll, miáltal népszerűsítheted vállalkozásodat és potenciális vásárlóidat elérheted az online térben.

 

1. Weboldal

Remek módszer a cég vagy vállalat márka identitásának meghatározására. Szöveg, kép, hang- és videóanyagokat is használhatsz a cég üzenetének továbbítására, valamint a meglévő és potenciális ügyfelek tájékoztatására a vállalkozás termékeinek vagy szolgáltatásainak jellemzőiről és előnyeiről. A weboldal nem minden honlap képes lead generálásra (érdeklődök adatainak megszerzésére) vagy egy termék, vagy szolgáltatás online értékesítésére.

 

2. Keresőmarketing (SEM – search engine marketing)

A keresőmarketing magában foglalja a keresőmotorokon keresztül történő marketinget, legyen szó akár a weboldal természetes (organikus) helyezéseinek javításáról.

3. E-mail marketing

Habár sokan temetik, az e-mail marketing még mindig hatékony módszer a már meglévő kapcsolatok fenntartására a vállalkozás és ügyfelei között. A GDPR előtt volt lehetőség célközönség alapú emailcímek vásárlására, de már hatóságilag tiltott emaileket küldeni olyan címekre, amelyekre vonatkozóan nem rendelkezünk bizonyítható beleegyezéssel, hogy szívesen fogadják a megkeresést. A megoldás, ha honlapunkon keresztül végezzük a lead gyűjtést, így nem csak beleegyezéssel rendelkezünk, de biztosak lehetünk abban is, hogy hírleveleink és csali ajánlatunk a megfelelő célközönség mappájában landol.

 

4. Vizuális hirdetés

Más weboldalakon is vásárolhatsz a célközönség érdeklődési körének megfelelő képes hirdetési felületet. Az árak a honlap forgalmának, célközönségének, valamint a hirdetés méretétől és elhelyezésétől függően változhat.

 

5. Marketing PR cikkek

A vizuális hirdetésekhez hasonlóan más, nagy nézettséggel bíró honlapokon szöveges hirdetéseket is megjeleníthetsz cikkek formájában, amely vállalkozásod, szolgáltatásod vagy termékeid előnyeit mutatja be. Hátrányai, hogy komoly forgalommal rendelkező honlapokon igen borsos árat kérnek érte, és legtöbb esetben a megjelent cikknek is megfelelő minőségűnek kell lennie, amelyhez gyakran hivatásos szövegírót kell alkalmazni. Azonban, ha igazán érdekes, naprakész cikkel keressük fel a megfelelő embert – akinek megtalálása ugyan nem egyszerű feladat – akár ingyenes megjelenéshez is juthatunk.

 

 6. Jelenlét a közösségi platformokon

Létrehozhatsz vagy részt vehetsz olyan fórumok vagy csoportok közösségében, ahol értéket teremthetsz. Adj tanácsot, segíts másokon, hogy megismerjék a nevedet. Válaszolj kérdésekre, legyen véleményed és dobj fel érdekes tartalmakat. Ezzel nem csak a kevesebb tudású embereknek segítesz, de kapcsolatokat is építhetsz, sőt akár ügyfeleket is szerezhetsz.

 

 

7. Tartalommarketing

vállalkozásodhoz kapcsoló cikkek publikálása nagyon hasznos lehet, akár a saját, akár más oldalakon osztod meg.Amennyiben pedig más oldalakon osztod meg, honlapod és a céged iránti bizalom növelését segítheti elő. Mivel az írás igen időigényes folyamat, érdemes a már meglévő tartalmakat is fejleszteni, darabolni, esetleg más formába önteni a különböző platformok és célközönség igényeinek megfelelően.

8. Közösségi média marketing

Egyre gyorsuló kapcsolatok világát éljük, ahol már a fogyasztók is elvárják az azonnali kapcsolatba lépés lehetőségét, a közösségi média pedig remek platform ezeknek az igényeknek a kiszolgálására. A közösségi média marketing akkor lesz igazán sikeres, ha előzetes felmérés alapjána célközönség által használt platform, legyen az Instagram, Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest vagy Telegram. Nem érdemes az összes platformon jelen lenni, hiszen az elképesztő erőfeszítéseket és költséget emésztene fel. Dolgozz ki egy stratégia és tartalomtervet, hogy igazán hatékony elérést produkálhass. Soha nem szabad a saját fejünk után menni, mindig végezz előtte alapos kutatást, ellenkező esetben előfordulhat, hogy saját magad célközönsége leszel. Lehet, hogy furán hangzik, de sokan elkövetik ezt a hibát, és az “én majd azt tudom” felkiáltással teljesen másik irányba indulnak el, mint amerre a valódi ügyfelei találhatók

9. Lokális marketing

Kis vállalkozások esetében, főleg, ha csak egy bizonyos területen szolgáltatnak, nincs szükség felesleges online marketing “hókuszpókuszokra”, tökéletes eredményt hozhat az is, ha csupán a Google szolgáltatásban, esetleg a Facebookon jelennek meg. Mind a kettő lehetőség remek lehetőségeket rejt – megfelelő használat és beállítások mellett -, hogy hozzájáruljon egy lokális üzlet maximális kihasználtságához. Sok esetben teljesen felesleges, hogy a tulajdonos értékes idejét és pénzét az éppen divatos csatornákon való megjelenésre pazarolja.

10. Értékelések

Az értékelések jelentőségét soha nem szabad alulbecsülni. Tedd a szívedre a kezed, hányszor álltál már el egy vásárlástól vagy megkereséstől, mert valahol negatív értékelésre bukkantál a keresett vállalkozás szolgáltatásával vagy termékével kapcsolatban, vagy hányszor nyomtad meg azonnal a vásárlás gombot, mert pozitív visszajelzéseket olvastál?

Na ugye! Szerezz minél több értékelést vállalkozásodra vonatkozóan és ne csak a barátoktól. Kérd meg ügyfeleidet, értékeljenek ők is. Amennyiben valós negatív kommentet kapsz, nem kell felhúzni az orrod, próbálj meg kedvesen segíteni és érdeklődni, mi volt a gond, majd lehetőséged szerint orvosold nyilvánosan a felmerült problémát. Ne feledd, sokan fogják olvasni azt, és ez alapján döntik majd el, hogy érdemes-e megnyomni azt a bizonyos gombot!

 

11. Márkaépítés

Az emberek sokkal könnyebben képesek elköteleződni, amennyiben látnak egy arcot, vagy jelképet egy termék mögött. Sőt minél gyakrabban látják, annál könnyebben kapcsolódnak. Egyszerű pszichológia.

 

 

12. Csatornák kialakítása

A fent említett lehetőségek leghatékonyabb kihasználása érdekében érdemes a céloknak és a célközönségnek megfelelő csatornák kialakítása. Mit jelent ez pontosan? A konverzió legtöbb esetben nem azonnal érkezik. A folyamat akkor kezdődik el, amikor az érdeklődő először találkozik termékeddel vagy szolgáltatásoddal. Lehet, hogy egy fájdalompontján találtad el az egyik blogbejegyzéseddel, amely pont azzal foglalkozik, hogyan találhat megoldást a problémájára. Amennyiben marketingstratégiád megfelelően van kialakítva, ő már egy szegmensbe kerülve marketingstratégiád olyan elemét képezheti, akit a következő lépcsőkön végigvezetve és egyre erősebb kötődést kialakítva, ügyféllé, esetleg visszatérő vásárlóvá varázsolhatsz más csatornák alkalmazásával.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalismarketingtanacsadas.blog.hu/api/trackback/id/tr2916214814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Keresőmarketing ügynökség, Chiptuning, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész, ielts felkészítő tanfolyam

keresőmarketing és chiptuning ielts vizsga felkészítő tanfolyam Budapesten székesfehérvári fogászat, fogorvos áruszállítás és költöztetés ausztriába

chiptuning és keresőmarketing ügynökség menedzserszűrés és foglalkozás egészégügyi vizsgálat

keresőmarketing, chiptuning Chiptuning, keresőmarketing ügynökség, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész

Használt autó, elektromos autó, gluténmentes étterem, pehelypárna és pehelypaplan

használt autó és elektromos autó használt autó, elektromos autó használt autó and elektromos autó használt autó gluténmentes étterem használt autó, elektromos pehelypárna és pehelypaplan elektromos autó és használt autó bp elektromos autó használt autóHasznált autó, elektromos