online marketing 101 Keresőoptimalizáló ügynökség Budapest

A digitális marketing jövője

2020/09/25. - írta: SEOattila

A digitális marketing jövője

Évtizedekig a marketing taktikák elsősorban a figyelem felkeltésre és az eladásra koncentráltak. Amikor a Google megszületett a 2000-es évek elején, az AdWords kifejlesztésével beindították a versenyt a tartalommarketing területén. 2004-ben elkezdtek algoritmus változásokat integrálni, ami arra kényszerítette a cégeket, hogy személyre szabják digitális marketing törekvéseiket.

Néhány éve még nem léteztek digitális PR ügynökségek. Ma már a PR cégek kénytelenek szélesíteni látókörüket és a digitális PR-al is foglalkozni, mert elengedhetetlen a teljes média stratégia szempontjából. Az igazán nagy áttörést azonban a Facebook megszületése hozta el 2004-ben. Akkor nőtte ki magát igazán a közösségi média egy hatékony kommunikációs eszközzé. 

A tartalommarketing több alapelven alapul: a fogyasztó megértése, érdekeik feltárása, valamint a megfelelő, következetes, vonzó és értékes tartalmak szolgáltatása. A cégeknek már el kell nyernie fogyasztói figyelmét értékes tartalmakkal és tartalmas beszélgetésekkel.

Személyre szabás

Bár a digitális magánélet egy időben nagy sláger volt, ma már inkább az érdekli az embereket, hogy hol és milyen célból tárolják a cégek a róluk gyűjtött információkat. A Salesforce legutóbbi kutatásában a fogyasztók 57%-a nyilatkozott úgy, hogy hajlandó adatokat megadni magáról, amíg a cég személyre szabott tartalmakat, ajánlatokat és kedvezményeket nyújt neki. 

Tartalom, ami megragadja a tekinteted

A közösségi média igazi harctérré kezd alakulni. Már nem olyan nagy mértékben számíthatunk az organikus elérésekre (bár ha a rajongóbázisunkra hangolódunk, akkor azért így is még akár 10-40% közötti eléréseket tudunk pordukálni), ám valamivel ki kell tűnni a tömegből. Ehhez ott vannak például a 360 videók, a 3D fotók vagy a különleges Insta, Facebook vagy Messenger sztorik. Viszont ne feledkezzünk meg arról, hogy a minőség mindig fontosabb, mint a mennyiség.

Chatbotok

A cégek mindig új módszereket keresnek, amikkel a mesterséges intelligenciákat felhasználhatják a fogyasztókkal való kapcsolattartásban. A népszerűsége ezeknek a chatbotoknak az elmúlt években jelentősen megnőtt. A legegyszerűbben úgy tudjuk kiismerni a chatbotok működését, ha mi magunk is használjuk őket és a használat közben figyeljük magunkat: hol válik unalmassá számunkra a bot, mi miért működhet benne.

Történetmesélés

Manapság túl sok a tartalom a neten, így valamivel ki kell tűnni. Egyik módja a történetmesélés, hiszen az ember örökké mesél - a gyerekének, barátjának, ismerőseinek, barátainak, főnökének... Egy jó, hatáskeltő sztori mindig nagy értékkel bír az emberek számára.

E-mail

A hiedelmekkel ellentétben, az e-mail még mindig a leghatékonyabb digitális marketing eszközök egyike. A cégeknek viszont meg kell találniuk az egyensúlyt az akciók híresztelése és a releváns tartalom megosztása között. Próbálj meg mókás, kreatív és értékes e-mail tartalmakat küldeni!

Influencer marketing

Az Influencer marketing hatalmas szerepet játszik. Az influencerek konkrétan meghatározhatják, hogy hogyan szemléli a fogyasztó az adott terméket. Viszont tudni kell, hogy sok influencer nem megfelelő eszközökkel "turbózta" fel rajongóbázisát, így sose higyjünk a követő-/rajongószámnak, mindig nézzük a dolgok mögé. Azzal pedig különösen érdemes számolni, hogy egyre több influencer kifejezetten követelőzővé vált az elmúlt időszakban, erről Elle Darby és egy dublini hotel esete vagy a magyar Wellamarin Hotel esete is jó példa, ahol mindkétszer az influencerek ártani akartak, videót, Insta Storiest gyártottak, követőiket feltüzelték, hogy negatív hírét keltsék a hoteleknek, azonban a hotelek sem hagyták magukat...

Nagyon sok eszköz áll ma már rendelekzésünkre, azonban fontos azt a közösségi média marketingben is megfogalmazni, hogy sajnos nem minden arany, ami fénylik. Mindig nézzük meg, hogy a mi célcsoportunknak megfelel-e az adott tartalom / influencer / platform, folyamatosan fenn tudjuk-e tartani az érdeklődést az adott eszközzel és nézzük meg, hogy a valóságban mennyit is hozott a konyhára. Tehát mérjük, elemezzünk, gondolkozzunk!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalismarketingtanacsadas.blog.hu/api/trackback/id/tr7916214728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Keresőmarketing ügynökség, Chiptuning, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész, ielts felkészítő tanfolyam

keresőmarketing és chiptuning ielts vizsga felkészítő tanfolyam Budapesten székesfehérvári fogászat, fogorvos áruszállítás és költöztetés ausztriába

chiptuning és keresőmarketing ügynökség menedzserszűrés és foglalkozás egészégügyi vizsgálat

keresőmarketing, chiptuning Chiptuning, keresőmarketing ügynökség, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész

Használt autó, elektromos autó, gluténmentes étterem, pehelypárna és pehelypaplan

használt autó és elektromos autó használt autó, elektromos autó használt autó and elektromos autó használt autó gluténmentes étterem használt autó, elektromos pehelypárna és pehelypaplan elektromos autó és használt autó bp elektromos autó használt autóHasznált autó, elektromos